Tevredenheidsonderzoek
Sinds het voorjaar 2012 organiseren we een tevredenheidsonderzoek bij de ouders van de opgenomen kinderen en jongeren. Om de zes maanden werd men bevraagd omtrent een ander thema, we brachten de ouders dan via een brief op de hoogte van de resultaten.
In 2019 reviseerden we deze formule. We integreerden binnen de bevraging enkele thema’s die gelinkt zijn aan Wet Patiëntenrechten en patiëntveiligheid. Bovendien zorgen we er nu ook voor dat iedere wilsbekwame patiënt en/of zijn ouders naar het einde van de opname toe een tevredenheidsenquête aangeboden krijgt en zodoende ook zijn feedback kan geven over alle 5 thema’s. Namelijk: Kennismaking en Onthaal, Zorg, Info en Betrokkenheid, Faciliteiten, Onderwijs a.d.h.v. 40 vragen. We bieden de vragenlijst aan in drie talen (Nederlands, Frans en Engels). Jaarlijks in juli worden de resultaten verwerkt, met de diensten worden eventuele verbeteracties afgesproken. Dit kunnen quick wins zijn, acties die op korte termijn te realiseren zijn of eerder acties die uit te werken zijn binnen de operationele doelen van onze organisatie en zodoende mee in het beleidsplan worden ingezet.